A Zagato soha nem adta a nevét tucatautókhoz, inkább megpróbáltak valami újat mutatni, amely akár divatot is teremthet, de egész biztos, hogy nem hasonlít ahhoz, amit megszokott a szemünk. A Maserati Mostro is efféle, annyi csavarral, hogy a stílusába belekeverték az 1950-es évek második felének futurizmusát is.
Az ihletet bevallottan az 1957-es Maserati 450 S Coupé, becenevén a szörnyeteg adta, de a modern Mostro még annál is tisztább formatervet kapott. A kupétetőbe is belelógó oldalablakokkal és élek nélküli, asszonyosan gömbölyded formáival olyan, mintha abból a jövőképből származna, amelyet hatvan éve vázoltak fel a kor művészei, és amely végül soha nem valósult meg, vagy legfeljebb néhány merészebb stílusú tárgyban maradt fenn. Az összkép a mai környezetből ugyanúgy kilóg, ahogy annak idején kilógott, de épp ettől jellegzetes Zagato alkotás.
A hosszú orrú, kétüléses kupéról egyelőre keveset árultak el, csak annyi biztos, hogy a hajtás egy modern Maseratiból származik, a karosszériát pedig a karbonszálas kabin köré építették, de egyes részei acélcső segédkeretek köré épülnek. Nyilván többet is elárulnak majd a bemutatón – amelyet a Concorso d'Elegance Villa d'Este-n, a legfelkapottabb európai oldtimer-szépségversenyen tartanak – ám azt már most elárulták, hogy amolyan Zagato módra terveznek gyártást is. A sorozat szót talán túlzás lenne használni, hiszen mindössze öt példányról van szó, amelyeket nyilván aranyárban mérnek majd, és amelyek néhány év vagy évtized múltán akár eredeti áruk többszörösét érhetik majd.