Heteken belül kötelezővé válik az Euro 6 környezetvédelmi szabvány, amelynek két VW Touareg és egy Porsche Cayenne változat esik áldozatul. Érdekes módon egy hibrid hajtáslánc és egy dízelmotor esik ki a kínálatból.
A Touareg Hybrid persze nem volt a legkörnyezettudatosabb választás eddig sem, hisz egy 333 lóerős kompresszoros benzinmotor és egy szinkron villanymotor kombinációjával hoznak össze 380 lóerőt, és ez mozgatja az üresen is 2240 kilogrammos álterepjárót. Nyilván az alacsony kereslet indokolta, ami miatt Németországban egy ideje már nem kínálták a Touareg Hybridet, hogy ezt a hajtást nem igazítják az Euro 6-os normához, inkább kiveszik a kínálatból.
A másik a VW csoport nagy, 4,2 literes V8-as dízele, amelyben úgy tűnik, már nem látnak fantáziát. A 385 lóerős motort a Touaregben és a Porsche Cayenne-ben is használták eddig – a 850 Nm csúcsnyomaték még ezeket a nagy és nehéz batárokat is könnyedén vitte – de úgy tűnik, a VW csoportnál is átállnak a komplikált feltöltőrendszerrel lélegeztetett, de kisebb, V6-os dízelmotorok alkalmazására.
Valószínű, hogy az erős dízeleket később mindkét modellben pótolják valamivel – ha mással nem is, a 320 lóerős V6-os biturbó TDI-vel, amelyet az Audi A6-osban már kínálnak egy ideje.