Kisebb és könnyebb lesz az új Astra
Bár az új Opel Astra formatervében nincs semmi rendkívüli, úgy tűnik, az Opel mérnökei mindent megtettek, hogy műszaki téren behozzák az előző Astra lemaradását a vetélytársakhoz képest. Amit ma nyilvánosságra hoztak a típussal kapcsolatban, az az alapján az Astra K akár újra komoly fejfájást okozhat a VW Golfnak.
Az előző Astra egyik legnagyobb hibája a többi kompakthoz képest a súlya volt, és ez láthatóan a gyáriaknak is feltűnt. Épp ezért az új modellben sokkal több a nagy szilárdságú acél, amiből kevesebb kell ugyanolyan teherbírású struktúra létrehozásához. Ezt a trükköt más gyártók már évek óta használják, ám az Opelnél most nagyon látványos előrelépést jelent. Azt mondják, változattól függően 120-200 kilogrammal lesz könnyebb a K Astra, mint a megfelelő teljesítményű előd, bár ezzel valószínűleg így is csak felzárkóznak a konkurenciához.
A tömegcsökkentés egyik módszere, hogy kisebbre szabták a karosszériát. Az új modell 5 centiméterrel rövidebb és 2 centivel kisebb tengelytávú – azaz 4,37 méter hosszú, a tengelytáv pedig 2,66 méter – ám a gyáriak azt mondják, ennek ellenére sikerült 3,5 centivel növelni a hátsó lábteret. Az új forma ráadásul hatékonyabb is, a légellenállási tényezője 0,3 alatt van, és 2,6 centivel alacsonyabb is az autó, ami kisebb homlokfelületet jelent.
A motorválaszték már teljes egészében az új motorcsaládból áll össze: a benzines alapmodellbe az ezres háromhengeres turbómotor 105 lovas változata kerül, míg a leggyengébb dízelmotor a nemrég bevezetett 1,6 literes CDTi 95 lóerőre visszavett teljesítményű változata lesz. Bár már eddig is létezett a kínálatban 1,4 literes turbómotor, az Astrába ebből is egy új változat kerül, amely 145 lóerős lesz, a maximális nyomatéka pedig 250 Nm.
Szintén új me4goldás az Opel LED-mátrixos fényszórója, amellyel a gyári közlemény szerint mintegy 30-40 méterrel messzebbről észre lehet venni a tárgyakat, anélkül, hogy a szembejövő autóst elvakítaná a fényszóró. A techjnológia önmagában nem új – az érdekes benne az, hogy az Opel már nem luxusautóhoz, hanem egyszerű tömegmodellhez kínálja.
Ha külsőre nem is forradalmi, az új Opel Astra versenyképesebb termék lehet, mint az elődje, amire a GM európai részlegének szüksége is lesz, ha hosszú évek óta először nyereségessé szeretne válni az amúgy is lassan növekvő európai piacon.