A szörny új autója 1455 lóerős
Valószínűleg a világ legfelkapottabb hegyiversenye a Pikes Peak, ahol az utóbbi években egyre több elektromos autó állt rajthoz. Végül is a villanymotorok nyomatékos karaktere nagy gyorsításokkal járó üzemre még alkalmasabb, mint bármiféle benzinmotoré, és a 19,99 kilométeres távot még nem lehetetlen nagy tempóval megtenni az akkumulátorok utántöltése nélkül. Monster Tajima, a többszörös Pikes Peak győztes az idén például egy együléses, összkerék-hajtású elektromos versenygéppel próbálja megdönteni Sebastian Loeb két éves rekordját.
A Rimac nevű, amúgy horvátországi központú villanyautógyár neve alatt futó buboréktetős együléses nem mindennapi példány. A négy kereket négy különálló villanymotor hajtja, amelyek összesen 1455 lóerőt adhatnak le, de ami ennél is érdekesebb, minden keréken külön szabályozza az elektronika a nyomatékot, így maximálisan kihasználható a kerekek tapadása. Az E-Runner nevű szerzet természetesen ultrakönnyű anyagokból készült, ennek ellenére 1,5 tonnát nyom, ami nagyrészt az 57 kWh-s akkumulátor-csomagnak köszönhető – ennek ellenére a 2,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, 5,4 alatt 200-ra, a végsebessége pedig 275 km/h körül van.
A Pikes Peak kicsi, zárt közösségének 2013-ban rendesen feladta a leckét Sebastian Loeb, aki elképesztő, 8'13,878”-es idővel durván 47 másodpercet vert a korábbi rekordokra. Tajima mellett nyilván számos versenyző igyekszik mozt azon, hogy az elérhetetlennek tűnő időnek akár csak a közelébe jusson.