Nyakunkon az új hetes BMW
A BMW egy kedvcsináló videóval vezeti fel a következő 7-es sorozat jövő heti bemutatóját. Bár már láttuk az új autót képeken, azért a német gyártó még tartogat néhány meglepetést. Egyebek közt úgy tűnik, az autó legalább részben karbonszálas műanyag vázszerkezetet kap, elsőként a nagy sorozatban készülő luxusszedánok közül.
Az eddig is világos volt, hogy a BMW több lépéssel a konkurencia előtt jár a karbonszálas műanyag alkatrészek tömeggyártásában. Most pedig úgy tűnik, még egy nagy lépést tesznek előre ezen a területen: az i3 és az i8 után a még nagyobb mennyiségben készülő 7-es BMW-t is szénszálas váz köré építik – legalábbis erre utal a carbon core, azaz karbon-mag kifejezés. Hogy ez pontosan mit is jelent, azt egyelőre nem tudni pontosan – valószínűbb, hogy valamiféle vegyes karbon-alumínium struktúrát használnak majd, mint tisztán csak szénszálas műanyagot – de annyi egyértelmű, hogy ilyen tekintetben túl próbálják licitálni az Audi és a Jaguar tisztán alumínium luxusautóit. Az eddig kiszivárgott hírek szerint az új karosszéria durván 130 kilogramm tömegcsökkenést hozhat, bár egy ilyen szerkezetnek hátrányai is vannak – például nagyon nehéz javítani bármiféle sérülést követően.
A hetesnek persze nem a karbon-mag lesz az egyetlen újdonsága: az új csúcs-BMW megkapja az új fejlesztésű iDrive Touch Display kezelőfelületet, automata, távirányítású parkolórendszert, lézeres fényszórókat és légrugós futóművet kap, persze mindazon túl, amit már az elődmodell is tudott. A videó legfontosabb információja azonban az, hogy június 10-én tartják a világpremiert, igaz, csak virtuálisan: az új 7-es BMW-t élőben a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lehet majd először megcsodálni.