Akad néhány ügyes forma a Suzuki kínálatában, de manapság azért sok a furcsaság – az amorf S-Cross vagy épp a Celerio, ahol komoly küzdelem az autó megközelítése nyitott szemmel. Pedig úgy tűnik, a Suzukinál is akadnak kedves ötletek, de ezeket valahogy megtartják maguknak.
Az Alto Lapin ugyanis belpiacos modell, méghozzá az adókedvezményes Kei kategóriából. A kétszínű fényezés, a kerek fényszórók és hátsó lámpák, valamint az apró kerekek miatt a kisautó igazán kedves jelenség. Van benne valami múltidéző, és még sokkal több gyerekjáték-szerű. Ez már nem az első Lapin, és az elődjét is célzottan női vásárlóknak szánták, nem is sikertelenül, ezért készült el most a következő generáció.
Műszaki szempontból a kategóriában szokásos megoldásokkal találkozunk: 660 köbcentis háromhengeres motorral, amelyből a feltöltés nélküli változat 54, a turbós 60 lóerős. Váltó csak egyféle van, automata – ez Japánban természetesnek számít – viszont a turbós modell összkerék-hajtással is kapható. Az ötajtós, négyszemélyes kisautó alapterületét a szabályok szigorú korlátok közé szorítják, ezért a Suzuki a tetőben is kialakított néhány tárolórekeszt.