Az ezerkettes és a kocka Lada fénykorában nem csak a keleti blokk országai utcaképének volt szerves része a Lada, de Nyugat-Európában is adtak el autókat, helyenként észrevehető mennyiségben. A cégvezetés szerint eljött az idő, hogy újra letámadják a kontinenst.
Jelenleg évi ezer-ezerötszáz autót adnak el egész Európában – javarészt Nivákat –, de Bo Andersson, a cég ügyvezetője szerint készen állnak arra, hogy komolyan vehető szereplőként térjenek vissza a piacra. A WTCC-ben is sikeresen szereplő Vesta szerinte minden tekintetben megfelel az európai elvárásoknak: Euro 6-os a motorja, és biztonsági szempontból sincs benne kivetni való. A jövőbeli Ladák pedig még vonzóbbak lesznek, és nem csak az oroszok számára.
Mivel a dicső múltban virágzó kereskedőhálózat már csak az emlékekben él, a Lada most importőröket keres, amelyeken keresztül képes lesz a következő években az eladások felsokszorozására.