Már tavasszal, Genfben kiállították a Cadillac két sportmodelljét, a BMW M3-as konkurenciájának szánt ATS-V-t és a BMW M5 súlycsoportjába érkező CTS-V-t. Az előbbi árát már akkor megmondták – 74 900 euró lesz Németországban – de a nagyobb modellről csak most derült ki, mibe kerül.
A pontos összeg, ami ismét a német piacra vonatkozik, 98 500 euró, azaz átszámítva úgy 30,7 millió forint. Ez ugyan nem kevés, de ha a konkurenciát nézzük, nem is olyan sok. Az Audi RS6, a BMW M5 és a Mercedes E63 AMG egyaránt 100 ezer euró felett indul egy kevéssel, és a Cadillac papíron mindháromnál erősebb, hisz a Corvette csúcsmodellekből is ismert 6,2 literes, mechanikus kompresszoros, LSA jelzésű V8-as motorral érkezik, amely 640 lóerős, míg a három német 60-80 lóerővel gyengébb. A CTS-V további előnye, hogy elérhető vele a 320 km/h, és valamivel jobban is gyorsul a konkurenciánál: 3,7 másodperc alatt elérheti a százas tempót.
Papíron tehát minden adott, hogy Amerika után Európában is sikerrel szerepeljenek a legsportosabb Cadillacek, de ez eddig sem ment ilyen egyszerűen. Az európai vásárlók válogatósak, ha százezer euró elköltéséről van szó, és ebben a szegmensben legalább annyit számít a presztízs – amit a Cadillac eléggé elkoptatott az olyan modellekkel, mint a korábbi CTS vagy épp a Saab alapú BLS – mint a nyers erő. A GM-nél azonban láthatóan nem mondtak le arról az álomról, hogy a Cadillacet Európában is komoly presztízsmárkává tegyék, így ősztől az ATS-V és a CTS-V is piacra kerül, abban a reményben, hogy sikerül elmozdulni arról az évi néhány százas eladási szintről, ami a márka korábbi európai próbálkozásait jellemezte.