A Škoda a 2000-es években meglepő önállóságot élvezett a VW csoporton belül – ennek az egyik következménye a Roomster bemutatása. A koporsószállító hintóra emlékeztető hátsó üvegezésű modell a Fabia alapjaira épült, és teljesen házon belül tervezték, annak ellenére, hogy a konszernen belül már létezett másik, hasonló modell. Ám úgy tűnik, a különcködésnek vége, a Škoda is kénytelen lesz a szabvány megoldásokkal megelégedni.
A kémfotókon állítólag a Roomster következő generációja látható, de ha bárkit megkérdeznénk róla, hogy mit lát a képeken, alighanem azonnal rávágná, hogy egy rövid Volkswagen Caddyt, átalakított orr-résszel. Ám ezen nincs miért meglepődni: a VW csoporton belül bevett szokás az efféle egységesítés, és a Roomster végső soron nem nyújtott többet, mint amennyit egy csökkentett tengelytávú VW dobozos nyújtana. A Roomster állítólag a személyszállító Caddyn alapul majd, és az sem kizárt, bár a képeken látható prototípuson ez a részlet az álcázás miatt nem látható, hogy a hátsó oldalablakok fazonját is az elődmodelléhez hasonlóan alakítják, így adva némi önállóságot a Škoda változatnak.
Annak ellenére, hogy a Škoda típusainak nagyobb része sikeres volt, a Rapidon már látszik az uniformizálás szándéka – azt ugyanis kapni Seat Toledo néven is – és úgy tűnik, a Roomster mellett a Yeti is más márkákkal közös fejlesztés eredményeként kap utódot. Így lényegében csak a legfontosabb típusok, a Fabia, az Octavia és a Super marad többé-kevésbé egyéniség a Škoda palettán belül. Persze kérdés, hogy a vásárlók hogyan viszonyulnak majd ehhez, viszont a gyártási költségeknek nyilván jó tesz majd.