A Mazda már dolgozik a szuper-benzinmotorokon
A Mazda eddig is külön utakon járt, ami a motorfejlesztést illeti, és úgy néz ki, tovább menetelnek abba az irányba. Maradnak a szívómotoroknál, de az egekbe növelik a motorok sűrítési arányát, így a dízelmotorokhoz hasonlóan gyertya nélkül működhetnek az új motorok.
Az elv nem új – a Mercedes például DiesOtto motornak hívja saját, hasonló kísérleti motorjait – de a Mazda állítólag már közel jár a megvalósításhoz. A HCCI-nek nevezett működési elv lényege, hogy a motor bizonyos esetekben kompresszió-gyújtással működik, akár a dízelek, és az égésfolyamat kivételesen precíz ellenőrzésével kerüli el a káros kopogásos égést. Emellett annak a lehetőségét is aktívan keresik, hogy hogyan hasznosítsák a kipufogórendszerben elvesző hőt, ami állítólag az üzemanyag teljes energiatartalmának vagy 30%-át teszi ki.
Ha a harmadik generációs Skyactive motorok az előzetes becslések szerint tisztábbak lehetnek, mint egy elektromos jármű: 50 g/km szén-dioxid-kibocsátást ígérnek, míg a villanyáram előállítása, szállítása és tárolása jelenleg átlagosan 70-80 g/km-es szén-dioxid-terhelést okoz.
Úgy tűnik, a Mazda tervei szerint 2020-ra 50%-kal tudják növelni a benzinmotorjaik hatásfokát, ami hatalmas előrelépés lenne, de még kérdéses, hogy valóban sikerül-e.