A legtöbb új Mercedesnek nagyon jól állnak az új, gömbölydedebb formák, de a GLC-nél mintha elfogyott volna a lendület. Első ránézésre a jobbára ártalmatlan jelző jutott az eszünkbe, bár nyilván nem ez volt a tervezők célja. A GLK viszont túl karakteres előd volt.
Az új GLC a C osztály alapjaira épített közepes méretű szabadidő-autó – a probléma az, hogy igyekeztek felvakolni rá a személyautó-rokon vonásait, de ami abban erős, például a hátsó kerekek feletti izmos domborítások, az az eltérő arányok miatt itt nem kap elegendő hangsúlyt. Talán fel sem tűnne, hogy egy kicsit jellegtelen lett az újdonság, ha nem a GLK-t váltaná, amely férfiasan szögletes részleteivel sokkal erősebb egyéniség volt, mint az átlag Mercedes.
A szopottgombóc-formának persze előnyei is vannak, például sikerült 0,31-es légellenállási tényezőt kihozni, ami a legtöbb konkurensnél jobb, bár ezt némileg ellensúlyozza, hogy a GLC minden irányban egy kicsit nagyobb lett az elődjénél. A hossza 4,66 méter, ami 12 centis növekedés a GLK-hoz képest, és ugyanennyit nőtt a tengelytáv is, 2,87 méterre. A szélessége 5, a magasság 0,9 centivel lett több, ami alighanem szintén érezhető lesz. A méretnövekedés azonban nem jelenti, hogy súlyosabb is lett az autó, sőt, átlagosan 80 kilogrammot fogyott az alumínium, és nagy szilárdságú acél alkatrészek használatának köszönhetően.
Ahogy az autó külseje nőtt, úgy ment össze a motorkínálat, amelyből már hiányoznak a hathengeresek. Európában négy változattal kezdődik a gyártás, ezek közül kettő a jól ismert 2,2 literes dízelt kapja meg. A GLC 220d-ben 170 lóerőt és 400 Nm-t ad le a dízel, a 250d-ben pedig 204 lóerős és 500 Nm a maximális nyomatéka. Benzinesből egyelőre egyféle lesz, a 250-es, 211 lóerős kétliteres turbómotorral. A csúcsot a GLC 350 e hibrid jelenti, a 250-es benzinmotorjával és egy 116 lovas villanymotorral. Ez a változat a gyári adatok szerint 5,9 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 235 km/h lesz, és 35 kilométert tehet meg tisztán villamos üzemben. Az összes változat megkapja a Mercedes 9 fokozatú váltóját és a 4Matic összkerék-hajtást, egyedül a hibrid csúcsváltozatba kerül a régebbi, hétsebességes váltó.
Később várhatóan két komolyabb változat is érkezik: a GLC 63 AMG 4 literes, V8-as, 480 ló körüli teljesítményű turbómotorral, illetve a GLC 450 Sport V6-os turbós benzinessel, kb. 370 lóerővel, bár ezeknek a bemutatására legkorábban az év vége felé kerül sor.
A GLC-t azonban nem is az érdekes motorválasztékkal szeretnék eladni, hanem az elképesztő felszereltséggel. Az összes biztonsági elektronikát belezsúfolták, amit az S osztály megkapott, de van benne szintszabályzásra képes légrugós futómű – ez terepen öt centit emel a hasmagasságon – és persze Dynamic Select rendszer is, amely a csillapítással együtt az autó egy csomó, a viselkedését befolyásoló paraméterét átállítja a sofőr választása szerint takarékos, kényelmes vagy kétféle sportos állásba. Ha valakinek van ideje, a paraméterekből egyedi mixet is összehozhat, például finom gázreakciót de feszes futóműbeállítást. A típus újdonságai között emellett találunk szélvédőre vetítő kijelzőt (HUD) is.