Itt a Sandero Renault Sport
A Sandero RS-t egyelőre csak Renault márkajelzéssel mutatták be, és abból, amit eddig tudunk, nem túl valószínű, hogy Európába is eljut.
A probléma az, hogy a Renault egy régi vágású kétliteres szívómotort épített a sportos Sanderóba, amely a maga 145 lóerejével ugyan messze nincs kihegyezve, de így sem valószínű, hogy az európai környezetvédelmi és szén-dioxid-kibocsátási követelményeknek megfelelne. Ettől persze még nagyszerű lehet – aki próbálta annak idején a Twingo RS-t, amely csupán 130 lóerős, 1,6 literes motort kapott, az tudja, hogy egy jó futóművel és fékrendszerrel mekkorát lehet autózni akkor is, ha nincs sok száz lóerőnk – de ahhoz, hogy Európába is elhozhassák, minimum a motort ki kellene cseréni.
A Sanderónak egyébként meglepően jól áll a sportos kezelés: a nagy kerekekkel, ültetett futóművel és visszafogott spoilerezéssel már-már a régebbi Clio RS-ek mokányságát idézi fel. Azt még nem árulták el, hogy ezzel a motorral hogy megy a Latin-Amerikába szánt sportmodell, így csak tippelhetünk, de jó eséllyel 8 másodperc körül gyorsul százra, a végsebessége pedig valahol 200 km/h körül lehet.
Ha nem is valószínű, de nem is lehetetlen, hogy a Dacia Sanderóból is készüljön hasonló sportváltozat, hisz a Brazíliában leleplezett modell a motoron kívül minden részletében alkalmas a helyi forgalmazásra, és az 1,2 literes turbómotorból valószínűleg nagy befektetés nélkül készülhetne hasonló teljesítményű változat.