Új terep-versenyautót készít a Mitsubishi
A japán gyártónak nagy hagyománya van a tereprali-versenyek világában – néhány évig egyeduralkodók voltak a Dakaron is – de úgy öt éve mindenféle versenytevékenységgel szakítottak. Most azonban úgy néz ki, visszatérnek, méghozzá az Outlander PHEV konnektoros hibridből épített versenygéppel.
Az autó nagyrészt megegyezik a szériamodellel, például az akkumulátor-csomag azonos, de a hajtásrendszer vezérlésén például módosítottak, így a villanymotorok nagyobb teljesítményt adhatnak le. Emellett persze átdolgozták a futóművet, lecserélték a fékrendszert és a kötelező biztonsági felszerelést – bukókeretet, tűzoltó készüléket – is megkapta a versenyautó. A teljesítmény-adatokat egyelőre nem ismerjük, de valószínű, hogy a Mitsubishi azért esélytelenül lassú autót nem indítana versenyen.
Márpedig ez a cél: először az idei Baja Portalegre 500-ason indítják, amely – ahogy a nevéből sejthető – ötszáz kilométeres futam, nagyrészt poros, de viszonylag kevéssé egyenetlen felületen. Az egyelőre csak kérdésként merült fel, hogy a Mitsubishi ezzel már a Dakar-visszatérését készíti-e elő, de egyáltalán nem lehetetlen, hogy a japán gyártó egykori sikereit próbálja megismételni, azok után, hogy az elmúlt évek során anyagilag egész jól helyrerázódtak.