Kétmilliónál tart az ős-Land Rover
Az már eldöntött tény, hogy az idén év végén befejezik a Land Rover Defender gyártását – azét a modellét, amelyből az egész márka kinőtt. Ám úgy tűnik, előtte még épp sikerült átlépni a kétmilliós gyártási küszöböt, így az idén ezt is meg lehet ünnepelni.
Egy ilyen alkalmat persze magával a kétmilliomodik autóval kell megünnepelni. A felületes szemlélő számára ez is ugyanolyan rövid, 90-es típusszámú Defender, mint bármelyik másik, de egy rakás belterjes aprósággal igyekeztek az ősmodellre utalni. Természetesen az autó több pontjára felcsavarozták a Land Rover 2 000 000 feliratú táblácskát, de az S90 HUE rendszám is utalás: az első generáció előszériás példányai ugyanis a HUE 166 rendszámot viselték. Még áttételesebb poén az ülések mintázata: a Red Wharf Bay nevű hely térképét nyomták az anyagba – azét a helyét, ahol a legenda szerint az első Land Rover első vázlatát a fövenybe karcolták.
A kétmilliós sorszámú Land Rovernek persze különleges szerepet szánnak: az év hátralevő részét kiállítási tárgyként tölti majd különféle eseményeken – kezdve a Goodwood Festival of Speeddel a következő hétvégén, majd december 16-án elárverezi a Boneham's aukcós ház, a bevételt pedig a Nemzetközi Vöröskereszt és Vörös Félhold, illetve az állatvédelemmel foglalkozó Born Free alapítványai közt osztják szét.
Az ígéretek szerint a Defender utódját 2018-ban mutatják be, ám több mint valószínű, hogy az a modell teljesen más tervezési elvek mentén, és teljesen más célközönségnek készül. Az eredeti Land Rover számára, amelyet egy ideje már Defender néven forgalmaznak, és amelyet a kezdetektől egyfajta munkagép-terepjáró hibridnek szántak, az út az év végén véget ér.