Megfizethető lesz a karbon kerék
A nagy autógyárak állítólag már tesztelik a ThyssenKrupp és a Maxion Wheels részben szénszálas felnijét, amely a tervek szerint nagy szériás gyártásba kerül néhány éven belül. Eleinte persze elsősorban luxusmodellekre kerülhet az új fejlesztés, de később, ha elterjed, akár olcsóbb modelleken is felbukkanhat.
A szénszálas műanyag nem új találmány, de eddig az volt vele a baj, hogy – különösen komplikáltabb formák esetében – csak rengeteg kézi munkával tudták jó minőségben előállítani. Eddig úgy tűnt, ezen csak a BMW tudott valamelyest túllépni – az i3, az i8 és nagyrészt az új 7-es BMW vázszerkezete is gépesítve előállított karbonszálas műanyagból készül – de most a ThyssenKrupp Carbon Components nevű részlege is tömeggyártható karbonszálas alkatrészt ígér, méghozzá egy új típusú felnit.
A dologban annyi a csalás, hogy az új típusú kerekek magja alumíniumból készül, erre jön a szénszál, de a fejlesztők szerint így is 40%-kal könnyebb a végeredmény, mint a hagyományos, nagy teljesítményű kovácsolt alumínium keréktárcsák. Ez pedig igencsak nagy előrelépést hozhat a jövő autóinak úttartásában és menetkényelmében, hisz a könnyű kerék a futómű rugózatlan tömegeit csökkenti. De legalábbis ellensúlyozhatja a nehéz defekttűrő gumiabroncsokat.
Az új ThyssenKrupp-Maxion felnik prototípusait egyelőre a Volkswagen csoport autóin tesztelik, de valószínűtlen, hogy a fejlesztők csak egy gyártóval szerződnének.