Megfizethető lesz a karbon kerék

2015.06.22. 13:30

A nagy autógyárak állítólag már tesztelik a ThyssenKrupp és a Maxion Wheels részben szénszálas felnijét, amely a tervek szerint nagy szériás gyártásba kerül néhány éven belül. Eleinte persze elsősorban luxusmodellekre kerülhet az új fejlesztés, de később, ha elterjed, akár olcsóbb modelleken is felbukkanhat.

A szénszálas műanyag nem új találmány, de eddig az volt vele a baj, hogy – különösen komplikáltabb formák esetében – csak rengeteg kézi munkával tudták jó minőségben előállítani. Eddig úgy tűnt, ezen csak a BMW tudott valamelyest túllépni – az i3, az i8 és nagyrészt az új 7-es BMW vázszerkezete is gépesítve előállított karbonszálas műanyagból készül – de most a ThyssenKrupp Carbon Components nevű részlege is tömeggyártható karbonszálas alkatrészt ígér, méghozzá egy új típusú felnit.

A dologban annyi a csalás, hogy az új típusú kerekek magja alumíniumból készül, erre jön a szénszál, de a fejlesztők szerint így is 40%-kal könnyebb a végeredmény, mint a hagyományos, nagy teljesítményű kovácsolt alumínium keréktárcsák. Ez pedig igencsak nagy előrelépést hozhat a jövő autóinak úttartásában és menetkényelmében, hisz a könnyű kerék a futómű rugózatlan tömegeit csökkenti. De legalábbis ellensúlyozhatja a nehéz defekttűrő gumiabroncsokat.

Az új ThyssenKrupp-Maxion felnik prototípusait egyelőre a Volkswagen csoport autóin tesztelik, de valószínűtlen, hogy a fejlesztők csak egy gyártóval szerződnének.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.