A Superb biztonságos, a Panda Cross kevésbé

2015.06.24. 18:27

A Škoda Superb, a Hyundai i20 és a Fiat Panda Cross szerepel az EuroNCAP legújabb biztonsági tesztjein. Csak a csehek csúcsmodellje kapott ötcsillagos minősítést, a koreai kiskocsi négyet, az olasz pedig csupán hármat.

Ezúttal is nehéz kiválogatni, hogy az osztályzatokba mennyire szólt bele a biztonsági felszereltség, vagy annak hiánya. A Škoda mindenesetre elég jól megvédi az utasait – a felnőttek és a gyermekek védelmére egyaránt 86%-ot kapott a típus – a 71%-os gyalogosvédelmi minősítés sem rossz, és a biztonsági segédberendezésekre adott 76%-os pontszám sem rossz.

Az i20 a törésteszteken egész tűrhetően szerepelt – a felnőttek védelmére 85%-ot kapott, igaz, a gyerekekére csak 73-at – a gyalogosvédelmi pontszáma kiemelkedő 79%-os, de mivel nem kínálnak hozzá olyan berendezést, amely veszélyhelyzetben magától fékez, a segédeszköz-pontszáma csak 64%-os lett. A végeredmény itt négy csillag, bár a passzív biztonsági eredmények alapján valószínűleg jobb pontszámot is kaphatott volna.

Úgy tűnik, a három csillagot viszont már nem csak a biztonsági felszerelés hiánya hozta a Fiat Panda Crossnak. Az összkerék-hajtású, terepjáró-fazonú városi kiskocsi a törésteszteken sem szerepelt valami fényesen – az elöl utazók mellkasát meglehetősen nagy terhelés éri mind a megszokott, félfrontális, mind az új, frontális ütközési teszten – ezt jelzi a 70%-os felnőtt-biztonsági eredmény. A gyerekeket egy kicsit jobban védi, ezt jelzi a 77%-os eredmény, de az 50%-os gyalogosbiztonsági pontszám sem különösebben jó. A biztonsági felszereltség 46%-os eredménye viszont valahol érthető: relatíve olcsó modellről lévén szó érthető, hogy nem tömik tele biztonsági segédrendszerekkel, bár ehhez a Hyundai-jel szemben rendelhető városi környezetben működő automata fék.