A hétvégi Goodwood Festival of Speedre minden autógyártó készül valami izgalmas, gyors vagy csak új dologgal. A Nissan a Juke-R 2.0 nevű géppel, amely, annak ellenére, amit a neve sugall, nem kétliteres – ez itt szoftveres divat szerint a verziószám.
Tátott szájjal bámult mindenki, amikor a Nissan brit részlegénél beleműtötték a GT-R sportkocsi hajtásrendszerét a Juke apró testébe. Az 545 lóerős városi terepjáró látványára még a japán cégközpont sem számított – igazából nehezen is vette be a gyomruk, hogy az évek alatt hibátlanra reszelt csodaautót így megszentségtelenítették. Jó poén volt először, és most a Nissannál úgy gondolták, kifejlesztik a vicc 2.0-s változatát. Hogy még egyszer meglepődünk-e? Nemigen. Viszont az tény, hogy a Juke-R új változata még durvább, mint az első volt.
A legnagyobb eltérés, hogy ezúttal a GT-R Nismo hajtását használták fel, amelyben a 3,8 literes V6-os biturbó motor már 600 lóerős, és nem 545. Ekkora többlet-teljesítmény persze nem szól bele nagyságrendileg az autó képességeibe – talán néhány tizeddel csökkenti majd az amúgy is képtelen, három másodperces gyorsulási időt százra. Ezen felül mások a légbeömlők az autó orrán, és még néhány részlet, bár ezek sem túl látványosak, hisz a Nissannál ezt az autót is matt feketére festették – talán hogy ne rontsa az összképet drámaian a Juke rinocérosz-pofája.
Hogy mi a cél az átalakított, de messziről ugyanolyan Juke-R-rel, azt nehéz megmondani – talán akkor lenne értelme, ha elszánták volna magukat egy olcsóbb szériaváltozat elkészítésére. Mondjuk az ár csökkentése nem lenne nagy művészet, hisz az előző változatból félmillió eurós áron készítettek néhány példányt azoknak, aki megrendelték.