2015.06.25. 16:47

Nem csendesül a Takata légzsákok körüli botrány, sőt. Talán ezért kért nyilvánosan bocsánatot a japán beszállító elnöke, de a jelen helyzetben már ez is csak üres gesztusnak tűnik.

Valószínűtlen méretekben burjánzik tovább az életveszélyes légzsákok ügye – ezúttal Európa is érintett. A Toyota ugyanis 1,73 millió, 2003 és 2008 között gyártott típus visszahívását jelentette be csak a kontinensen, de 360 ezer Japánban, és 190 ezer Kínában forgalomba helyezett autót szintén visszarendelnek a szervizekbe. Összesen 24 típus érintett. Emellett a Nissan is bejelentette 198 ezer autó visszahívását szintén a Takata légzsákpatronok miatt. A 2007 áprilisa és 2008 decembere közt gyártott autók közül a Navara pick-upot kínálták Európában is.

Mindeközben a Takata vezetése először tett emberi gesztust az áldozatok felé: a cég elnöke, Shigehisa Takada a sajtó képviselői előtt hivatalosan bocsánatot kért azoktól, akik meghaltak, vagy megsebesültek a hibás piropatronok miatt, illetve azért is, hogy nem beszéltek a hibáról korábban. „Nagyon sajnálom, hogy a termékeink sérüléseket okoztak, bár az eredeti céljuk épp a biztonság növelése lenne” - mondta Takada.

Már számon tartani sem könnyű, hogy épp hol tart a visszahívás, de az biztos, hogy csak Észak-Amerikában durván 34 millió autót érint, 11 autógyártó számtalan típusát. Eddig nyolcan haltak bele, és több mint százan sebesültek meg komolyabban a nedvességtől az eredetileg tervezetthez képest sokszoros erővel felrobbanó, ammónium nitrát hatóanyagú piropatronoktól, amilyet a becslések szerint mintegy 200 millió autóba építettek be az elmúlt évtizedek során.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.