A Cadillac SRX utódja lesz az új terepjáró – nem kizárt, hogy Európába is eljut.
A General Motors luxusmárkája ismét egy megújulási hullám közepénél jár – ezúttal az SRX szabadidő-autó váltótípusának bemutatására készülnek. Az XT5 jelzésű újdonság, amelyről New Yorkban készült néhány kémfotó, méghozzá egy álcázatlan példányról, a CT6 stílusát követi. Kissé lágyítottak az elődmodell markáns szögletességén, de nem annyit, hogy ne legyen azonnal Cadillacként azonosítható. A formaterv szokatlan arányú – talán egy kicsit orrnehéznek tűnik – ami alighanem az új műszaki alapoknak köszönhető. Az XT5 ugyanis az új C1XX jelzésű struktúrára épül, amely az E2XX platform terepjárókhoz igazított változata. Ez utóbbi az a struktúra, amelyre a GM jövőbeli nagykocsijai épülnek világszerte – többek közt a következő Opel Insignia alapjául is ez szolgál majd.
A C1XX-re pedig keresztben álló motoros, fronthajtású autó építhető – alighanem ezért került az új Cadillac első tengelyvonala viszonylag hátra. Ez egyben azt is jelenti, hogy az XT5-ből V8-as már biztosan nem készül, a motorválaszték várhatóan egy 3,6 literes V6-osból és egy 2 literes, négyhengeres turbómotorból áll, az előbbi 335, az utóbbi 265 lóerős lesz. Természetesen lesz összkerék-hajtású változat is, de a négyhengeres alapmodell fronthajtással készül majd.
Úgy tudjuk, a GM 2016 elején mutatja be az XT5-öst, alighanem a Detroit Motor Show-n, de az sem kizárt, hogy az európai kínálatban is felbukkan majd az ATS és a CTS mellett.