Rommá törtek egy különleges Mazda prototípust a goodwoodi Festival of Speeden. A rendezvény egyik központi témája idén a japán gyártó versenytörténelme, az ünneplés azonban nem sikerült makulátlanra.
A 767B-vel az 1989-es Le Mans-i huszonnégy órás versenyen álltak rajthoz. Összetettben a hetedik helyet csípték meg vele, a GT Pro kategóriát ráadásul meg is nyerte a David Kennedy, Pierre Dieudonné és Chris Hodgess alkotta hármas. Ezen kívül persze még számos hosszú távú futamon elindultak.
Nemcsak emiatt számít azonban különlegesnek a 767B. Ez a versenygép adott ugyanis alapot a későbbi 787B-hez, amellyel 1991-ben a Volker Weidler, Johnny Herbert, Bertrand Gachot trió a dobogó legfelső fokára állhatott fel Le Mans-ban. Ez pedig azóta is az utolsó olyan győzelem, amelyet japán autóval induló csapat ért el. Egyben az egyetlen Wankel-motoros siker.
A baleset a legendás goodwoodi hegyi felfutón történt. Az autó ugyan alaposan összetört, de a Mazdánál vélhetően sem pénzt, sem munkaórát nem sajnálnak majd a helyreállítás érdekében. A pilótának szerencsére nem esett baja, és a nézők közül sem sérült meg senki.