2015.06.29. 13:17

A vadonatúj, B9 jelzésű A4-essel az Audi láthatóan biztosra megy: épp csak annyit változtattak az előző generációhoz képest, ami ahhoz kell, hogy érezzük, valami nem pont olyan, mint volt, de az már csak alapos összehasonlítással deríthető ki, hogy mi okozza az érzést. Pedig számos ponton fejlesztették az A4-est érezhetően: könnyebb, kisebb légellenállású és valamivel tágasabb is.

Akinek az alig változtatott formaterv miatt az az érzése alakulna ki, hogy az Audi formatervezői tétlenkedtek, nagyot téved. Alaposan megnézve az új modellt, látható, hogy az ablakok alsó pereme alatt egyetlen lemez sem maradt változatlan. Nehéz megállapítani, hogy csak a jó ötlet hiányzott, vagy szándékosan hagyták békén az autó karakterét, de inkább ez utóbbira tippelnénk. A döntéshozók nyilván ugyanúgy gondolkodtak a VW csoport élén, mint a Golf esetében, azaz a sikeres terméket nem akarták elrontani. Így a tervezőknek maradt a játék a részletekkel: egy kicsivel több él, szögletesebb fényszórók és hűtőmaszk, átdolgozott hátsó lámpák, jobban kiszélesített sárvédőívek.

A tető és az ablakok formája alapján azt mondanánk, a műszaki alapok nem változtak. Már az előző A4 is a moduláris MLB padlólemezre épült, és az Audi amúgy is két modellváltásonként szokott nagyobbat változtatni egy-egy modelljén, és az A4 esetében ezt már az előző generáció bemutatásakor megtették. Így most csak csiszoltak egy keveset az alapokon. Nyilván ennek köszönhető, hogy a méretek sem nőttek érdemben: az új A4-es 4,73 méter hosszú, 1,84 méter széles, 1,43 méter magas, a tengelytávja pedig 2,82 méter. A változás mindenhol pozitív előjelű, de három centin belül marad, azaz szabad szemmel aligha vehető észre.

Ugyanakkor van, ahol érzékelhető a fejlődés. A szedán légellenállási tényezőjét például sikerült 0,23-ra csökkenteni, de a kombié is 0,26 – mindkettő kiváló eredmény – az A4 tömegéből pedig sikerült mintegy 120 kilogrammot lefaragni. Így például az alapkivitelű 1.4 TFSI változat üresen 1,32 tonnát nyom. Az 1,2 centis tengelytáv-növekedés és a 2,5 centis hossznövekedés is érzékelhető a belső térben, legaklábbis az Avant csomagtere 15 literrel bőségesebb lett – már 505 liter alaphelyzetben – és a hátsó lábtéren is nyújtottak 2,3 centit. A gyáriak szerint az új modell sokkal jobb, anatómiailag formált üléseket kapott, a fejtámlák pedig nem csak fel-le, de előre-hátra is állíthatók lettek.

Természetesen fejlesztettek az autó elektronikus megoldásain is, hisz 2008 óta óriásit lépett előre ez a terület. A belső LED-es lámpák például 30 féle színárnyalatban világíthatnak, a csúcsváltozatban 8,3 hüvelykes érintőképernyős felületen érhető el az információs és szórakoztató rendszer, sőt, az Audi TT-ből és Q7-esből ismert, képernyő-alapú, teljesen személyre szabható műszerfal is megrendelhető lesz az A4-eshez, igaz, masszív felárért.

A gyártás kezdetén négyféle motor hétféle változatával készül majd az új A4-es. Az alapmodellbe 1,4 literes, 150 lóerős és 250 Nm csúcsnyomatékú turbómotort építenek. Ezen kívül még kétféle kétliteres turbós benzines motor kerül bele, 190 és 252 lóerővel. Dízemotorból is kétfélét alkalmaznak, kétliteres négyhengerest 150 és 190 lóerővel, illetve háromliteres V6-os TDI-t 218 vagy 272 lóerővel. A négyhengeres motorokhoz hatfokozatú manuális vagy hétsebességes dupla kuplungos váltót párosítanak – ez utóbbit persze felárért kapjuk majd – míg az erősebbik V6-os dízelhez nyolcfokozatú ZF automata váltó jár.

Az új A4-es gyártását és forgalmazását az ősz folyamán kezdi meg az Audi Európa-szerte.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.