Késik az új Jeep csúcsmodell
A pontos okokat nem tudni – a Fiat Chrysler szerint nem pénzhiányról van szó – de már biztosnak látszik, hogy a Jeep Grand Cherokee utódját 2017 vége helyett 2018 és 2019 fordulóján tudják csak bemutatni.
A késés nem jó jel, már csak azért sem, mert az FCA az elemzők szerint nem elég erős Észak-Amerikában sem. A Chrysler kínálata áll a legnagyobb fogyasztású modellekből, minőség tekintetében sincs jó hírük a márka modelljeinek, és ennek köszönhetően a többi gyártónál gyakrabban adnak el autót olyan vásárlóknak, akik csak erejüket meghaladó hitel felvételével engedhetnek meg maguknak új autót. Ijesztő, hogy a Chryslernél az ilyen vevők aránya 26%, míg az iparági átlag csupán 12,7%. Állítólag ez az egyik oka, hogy az FCA szakmai partnert keres, és azzal ostromolja a szomszédos General Motorst, hogy a két cég kössön szövetséget. Nem biztos ugyanis, hogy a Fiat Chrysler önmagában képes lesz állni a versenyt fejlesztési tempóban, és a bankok szerint sem reálisak a cég által kitűzött növekedési célok.
A Fiat jelenleg a lényegében halott Alfa Romeo márka feltámasztásába öl egy egész vagyont, durván ötmilliárd eurót, de úgy tűnik, ennek az amerikai márkák fejlesztése láthatja kárát. Ráadásul a piaci elemzések azt mutatják, hogy a Fiat irreális növekedést vár az Alfa Romeótól, és a 2018-ra kitűzött 400 ezres eladási cél optimista álom csupán, úgy, hogy tavaly csupán 67 500 Alfa Romeo fogyott összesen.