A Laguna harmadik generációja nem vehette fel a versenyt a konkurenciával, de a franciák újra nekifutnak egy teljesen új modellel.
A Renault egyelőre csak annyit árult el, hogy az új nagykocsi neve Talisman lesz. A gyáriak szerint a név karizmatikus, egyszerre idézi fel az erő és a védettség gondolatát, ráadásul három szótagjával könnyedén és természetesen gördül le az ember nyelvéről. Eltekintve a Renault marketingeseinek kivételesen idétlen szómenésétől. a névről annyit érdemes tudni, hogy egy 2001-ben bemutatott tanulmányautó viselte, méghozzá egy elég érdekes darab: négyüléses kupé-szerűség, felfelé nyíló ajtókkal és a 4,5 literes V8-as motorral.
A széria Talismantól ilyen extrém megoldásokat aligha várhatunk. A műszaki alapok a Nissannak közösen kifejlesztett, rugalmas CFM modulrendszerre épülnek majd, és aligha kap négyhengeresnél nagyobb motorokat. A korábbi kémfotók alapján egyértelműnek tűnik, hogy a Renault is igyekszik átvenni a VW Passat és a Ford Mondeo sikeres receptjét, azaz tágas, konzervatív karakterű, és igényesebb műszaki kivitelű autóval jelentkezik, amely egyszerre válthatja le a Lagunát és a Latitude-öt. Valószínű, hogy szakítanak az olyan megoldásokkal, mint a primitív, csatolt lengőkaros hátsó futómű, amely ebben a kategóriában régóta nem elég, és igyekeznek térkínálatban is rálicitálni a versenytársakra.
Ami biztosan lesz az új Renault csúcsmodellben, az a négykerék-kormányzás, a táblafelismerő rendszer, a félautomata parkolás-segítő, és egyáltalán, a ma divatos összes biztonsági és kényelmi extra, amely manapság ebben a kategóriában elvárható, hisz a Renault célja egyértelműen az, hogy ismét a kategória nagyágyúival versenyezzen Európában, ami korántsem olyan egyszerű, hisz a tömeggyártók népszerűbb modelljei mellett a céges megrendelésekért a prémium-gyártók alapmodelljeivel is meg kell küzdeni, amilyen az Audi A4 vagy a 3-as BMW.
A Talisman bemutatóját július 6-án hétfőn tartják, azaz egy héten belül minden lényeges információt megtudhatunk a típusról.