Aktív első légterelő az Alfa Romeótól
Egyértelműen a nyár egyik legfontosabb bejelentése volt az Alfa új, hátsókerék-hajtású szedánja, a Giulia, de úgy tűnik, akadt olyan részlet, amely elsikkadt a nagyszabású bemutató során. Mint az Active Aero Splitter, amelyet a legújabb promó-videóban mutattak meg akció közben.
Az efféle aktív aerodinamikai elemek nem újak – valamikor a 80-as évek második felében jelentek meg az első, nagyobb sebességnél kiemelkedő hátsó légterelők – de az első kötény aktív mozgatásával eddig nemigen próbálkoztak. Az Alfa új sportmodellje viszont épp ezt csinálja: az első lökhárító aljából ereszkedik le egy légterelő, amely nyilván csökkenti az autóra ható felhajtóerőt nagyobb tempó mellett. Nyilván nem véletlen, hogy eddig nem ezt a megoldást részesítették előnyben a gyártók, hisz egy ilyen elem az útfelület közelsége miatt meglehetősen sérülékeny, de úgy néz ki, az Alfánál nem tartanak efféle problémától.
A Giulia QV-vel az Alfa Romeo egyértelműen túl szerette volna licitálni a német konkurencia hasonló modelljeit: az 510 lóerős V6-os biturbó motorral, amely a Maseratitól származik, nagyobb teljesítményt kínál, mint akár az Audi RS4, akár a BMW M3-as, akár a Mercedes C 63 AMG – nyilván ennek is köszönhető, hogy be kellett vetni ezt a szokatlan aerodinamikai megoldást.