Aktív első légterelő az Alfa Romeótól

2015.07.02. 17:47

Egyértelműen a nyár egyik legfontosabb bejelentése volt az Alfa új, hátsókerék-hajtású szedánja, a Giulia, de úgy tűnik, akadt olyan részlet, amely elsikkadt a nagyszabású bemutató során. Mint az Active Aero Splitter, amelyet a legújabb promó-videóban mutattak meg akció közben.

Az efféle aktív aerodinamikai elemek nem újak – valamikor a 80-as évek második felében jelentek meg az első, nagyobb sebességnél kiemelkedő hátsó légterelők – de az első kötény aktív mozgatásával eddig nemigen próbálkoztak. Az Alfa új sportmodellje viszont épp ezt csinálja: az első lökhárító aljából ereszkedik le egy légterelő, amely nyilván csökkenti az autóra ható felhajtóerőt nagyobb tempó mellett. Nyilván nem véletlen, hogy eddig nem ezt a megoldást részesítették előnyben a gyártók, hisz egy ilyen elem az útfelület közelsége miatt meglehetősen sérülékeny, de úgy néz ki, az Alfánál nem tartanak efféle problémától.

A Giulia QV-vel az Alfa Romeo egyértelműen túl szerette volna licitálni a német konkurencia hasonló modelljeit: az 510 lóerős V6-os biturbó motorral, amely a Maseratitól származik, nagyobb teljesítményt kínál, mint akár az Audi RS4, akár a BMW M3-as, akár a Mercedes C 63 AMG – nyilván ennek is köszönhető, hogy be kellett vetni ezt a szokatlan aerodinamikai megoldást.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.