Az autógyártóknak évek óta mániája a bemutatás előtt álló modellek álcázása. Ez persze érthető is, hiszen így a konkurencia előtt is titokban tudják tartani az apró részleteket, elkerülhetik, hogy más esetleg az ötletet elcsenve megelőzze őket. Azt viszont ritkán mutatják meg, hogyan is történik az elmaszkírozás.
A BMW most az 5-ös GT álcázásába enged bepillantást. Az egész folyamat egy 3D-s tervezőprogramban kezdődik, ahol a karosszériához tökéletesen passzoló elemeket lemodellezik. Ha itt elég precízek tudnak lenni – márpedig muszáj – akkor később, a fel- és leszerelésnél értékes munkaórákat spórolnak meg.
Az alkatrészeket ezt követően könnyű, puha műanyagból formázzák meg, majd egy akkus csavarozóval egyszerűen felszerelik az autóra. Így a tesztelés során nem jelentkeznek a menettulajdonságokat befolyásoló súlyos pluszkilók, legfeljebb az aerodinamikának ver oda az álca. Nem maradhat el továbbá a matricázás sem.
A gondosan megtervezett formák elrejtése itt nem ér véget: a beltérben szintén beburkolnak mindent, amit csak lehet, hogy a szemfüles kémfotósok az ablakon belesve sem kapjanak teljes képet. Innen pedig már csak a tesztkilométerek és a hivatalos bemutatók vannak hátra.