Látványosabbak lesznek a raliautók
A B csoport betiltása óta először 300 lóerő fölé engedik a rali-világbajnokságban résztvevő autók teljesítményét, és külsőre is látványosabbak lesznek az engedékenyebb szabályoknak köszönhetően. Úgy néz ki, a világbajnokság szervezői is érzik, hogy az érdeklődést a jelenlegi, agyonszabályzott autókkal egyre nehezebb fenntartani.
A tervek szerint a 2017-es szezontól lépnek életbe az új szabályok, amelyek ugyan drágítják a sportot, de remélhetőleg érdekesebbé is teszik. A legfontosabb változás az 1,6 literes turbómotorok teljesítménynövekedése: a kötelező szívócső-szűkítő átmérőjét 34-ről 36 mm-esre növelik, a turbónyomás maximuma pedig marad 2,5 bar, az elérhető legnagyobb teljesítményt pedig 380 lóerőre emelkedik. A karosszéria is látványosabbá válhat, legalábbis ezt segíti elő, hogy 5,5 centivel lehet majd növelni a szélességet, hattal nyújthatják meg az autó orrát és hárommal a farát. Az autó tapadását emellett nagyobb hátsó légterelővel javíthatják, amely kilóghat az autó körvonala mögé akár öt centivel. További meglepő változtatás, hogy ismét engedélyeznék az elektronikusan vezérelt differenciálművek használatát.
Az összes szabály azt szolgálja, hogy az autók tervezőinek nagyobb szabadsága legyen a tervezésben, ami végső soron kisebb különbséget jelenthetne az autók között, és így szorosabbá válhatna a verseny. Úgy tűnik, a pilóták sem ellenzik a változtatásokat. Sebastien Ogier, az aktuális világbajnok azt mondja, ő örül a tervnek, hiszen versenyzőként mindig a nagyobb teljesítményt keresik, az új aerodinamika ér az erősebb motor pedig kanyarban és egyenesben egyaránt nagyobb tempót jelent majd.