Korábban, még tanulmányautóként láthattuk a Ford apró négyajtósát, ez azonban már a sorozatgyártású változat. A Figo Aspire lényegében a csapott hátú Ka alapjaira épül, az egyetlen lényeges eltérés a lépcsős kialakítású farrész és a különálló csomagtartó.
Bár ez a képek alapján csak sejthető, a Figo Aspire nem túl nagy: a hossza 3,995 méter, a szélessége 1,695 méter a magassága pedig 1,525 méter, azaz a csomagtartójával együtt rövidebb, mint egy Dacia Sandero. A 2,491 méteres tengelytáv is kisautós helykínálatot sejttet, és a 359 literes csomagtartó is jóval kisebb, mint az efféle olcsó szedánoknál megszokott 500 liter, de úgy tűnik, a Fordnál ezt a méretet találták megfelelőnek a fejlődő piacok számára.
A Figo Aspire ugyanis elsőként Indiában lesz elérhető, és később talán Latin-Amerikában és Kínában is megpróbálkoznak vele, de amennyire tudjuk, Európába nem tervezik elhozni – nálunk valószínűleg inkább a Ka-val próbálkoznak majd. Erre utal a motorválaszték is, amely 1,2 lliteres 88 lóerős és 1,5 literes 112 lóerős négyhengeres benzines szívómotorokból, illetve az 1,5 literes Ford turbódízel 100 lóerős változatából áll. A kisebbik benzinmotorhoz és a dízelhez ráadásul csupán ötfokozatú váltót adnak, csak az erősebb benzineshez jár hatsebességes.
Az új modellel Indiában nyilván nagy tervei vannak a Fordnak Indiában, hisz egy vadonatúj üzemet építettek, ahol egyelőre csak ez a típus készül majd.