Automata gyorstöltő-rendszeren dolgozik a Volkswagen: a következő generációs elektromos autóikat már robotkarok töltetnék az ember helyett.
Az E-Smart Connect néven futó rendszerrel képet kapunk, merre keresi az előrelépést a világ egyik legnagyobb autógyára az évtized egyik legérdekesebb piacán. Világmegváltásról még nincs hír, amit most bejelentettek az csupán egy újabb terület, ahol kiváltanák a humán erőt. A VW a töltéssel járó, nagyjából kétszer félperces művelettől kímélné meg ügyfeleit, amivel egy töltőkábel bedugása-kihúzása jár. Az ő jövőképükben ez már nem embernek való feladat, egész konkrétan a KUKA LBR IIWA nevű ipari robotra bíznák, aminek hét tengelyével és integrált nyomatékérzékelőivel ez egy egyszerű feladat. Ilyen ez munka közben:
Az ipari robotgép akár egy átlagos méretű garázsban is használható. A Volkswagen azt mondja, egy 20x20 centis célterületre kell majd parkolni a töltőaljazattal. A kamera ezután meghatározza annak pontos helyét, így a robot képes automatikusan csatlakoztatni a töltőt, majd amikor a töltés befejeződött, kihúzza a kábelt. Óriási, de tudja jól a Volkswagen is, hogy nem ez a legnagyobb elmaradás ezen a területen. A következő generációs elektromos autóikról sok jót hallani. Például azt, hogy azok már ötszáz kilométeres hatótávot bírnak majd egy töltéssel, szemben mondjuk egy E-Golf a 150 kilométerével. Az már érdemi előrelépés lenne.