Letaszította a Toyotát az európai piac trónjáról a Nissan – legalábbis ami a legnépszerűbb ázsiai gyártó címét illeti. A tavalyi eredményekhez képest ugyanis 4,3 százalékos növekedést produkáltak az első félévben, közel 385 ezer autót értékesítettek. Ezzel részesedésük 4,2 százalékra nőtt.
Egyes országokban még ennél is jóval nagyobb volt a növekedés üteme. Németországban 11, Spanyolországban 18, Nagy-Britanniában pedig 34 százalékkal több Nissan fogyott, mint 2014 első hat hónapjában. Utóbbi országban a helyi gyártás is alaposan megdobta ezeket az eredményeket.
A modellek közül kimondottan kedvelt a Qashqai, nem véletlen tehát, hogy a Renault is megpróbálkozott egy hasonló méretekkel és műszaki tartalommal ellátott modell piacra dobásával. Kérdés, hogy a Kadjar mennyire lesz majd keresett, akár a Qashqai rovására is. Népszerű volt továbbá a vizsgált hónapokban az X-Trail és a Leaf is.
A Nissan öt éve folyamatos növekedést mutat Európában, reményeik szerint pedig ez folytatódik majd 2015 második felében is.