Egyelőre még csak kémfotókon ugyan, de már láthatjuk az Audi Q1-et, melynek tesztfázisa gőzerővel zajlik. Az Audi ezzel az új modellel lép be a szubkompakt SUV-szegmensbe, melyet egyelőre egyértelműen a Nissan Juke ural méghozzá magasan, nagyon jó eladási statisztikákat produkálva. A Volkswagen pedig nem arról híres, hogy kihagyná a kínálkozó lehetőséget, ráadásul aránylag gyorsan a piacra is tud dobni egy ilyen típust, hiszen elég egy kicsit belepiszkálni az A1-esbe és máris kész a Q1, amely természetesen hangsúlyozottan prémiumtermék lesz a gyártó kommunikációja szerint.
A hírforrások nem egyértelműek a felhasznált platformot illetően, hiszen előszeretettel emlegetik a modern MQB-platformot, azonban az alapjául szolgáló A1-es a régebbi és olcsóbb - PQ25-ös - platformot használja, amelyen a VW Polo és a Seat Ibiza is alapszik. Így utóbbi a valószínűbb.
A motorválaszték bőséges lesz, a háromhengeres, egyliteres turbóbenzinestől kezdve az A3 eTron hibrid hajtásláncán át a kisebb, négyhengeres turbódízel- és TSI-motorokon át egészen a csúcsváltozat (SQ1) kétlieres, 221 lóerős négyhengeres turbómotorjáig. Hatsebességes kéziváltó illetve tízsebességes DSG áll majd a vásárlók rendelkezésére.
Az álcázásnak hála sok részletet nem látni, az azonban kitűnik, hogy nagy csodát nem tudnak elkövetni a formatervezők ilyen kicsit méretek mellett, hiszen már a Q3 is olyan szerencsétlennek és elesettnek tűnt, hogy már-már dobtunk volna neki egy marék aprót, hogy öltözzön fel rendesen, ha nem tudnánk, hogy mennyibe került. A Q1 pedig még kisebb lesz, olyannyira, hogy - legalábbis az eddigi tervek szerint - Észak-Amerikában nem is árulják majd, ragaszkodva az eddig megfogadtakhoz, melyek szerint az A3-nál kisebb típust nem forgalmaznak odaát.
A Nissannál az extravagáns és merész formatervre fogadtak és eddig bejött nekik, de valószínűleg a 2016 év végén érkező Q1 iránti igényt is jól felmérték. Sebaj, legalább lesz hely a plázaparkolókban végre.