Majdnem napra pontosan két éve mutatták be Japánban Honda Fit néven, de hamarosan nálunk is kapható lesz az új Jazz. Reszeltek rajta itt-ott, de a lényeg megmaradt.
A Jazz első generációja óta amolyan átmenet volt a kisautók és az egyterűek között. Bár mostanra a legtöbb kisautó hasonlóan magasra nőtt, a kis Honda még mindig fél mérettel nagyobbnak tűnik náluk. Az első ülések alá rejtett benzintank, a trükkösen fel-le hajtogatható hátsó üléspad és a meglepően nagy csomagtartó sok rajongót szerzett magának, és ezek mind megvannak a harmadik Jazzben is. Szűk tíz centit nőtt is hosszában, ami a három centivel hosszabb tengelytávval jóval megnövelte a hátsó lábteret. A csomagtartó 354 literes, ami rekordérték a kisautók között.
A motorválaszték eddig sem volt bőséges, mostantól viszont egyetlen, új fejlesztésű 1,3-as helyettesíti az 1,2-es és 1,4-es benzineseket. Teljesítménye 102 lóerő, ami több, mint az eddigi 1,4-esé, de nem ezen van a hangsúly, hanem a tovább csökkentett fogyasztáson, ami papíron 5,1 liter, de az elődmodellből kiindulva ez nem is tűnik irreálisnak. Azt ígérik, a futómű élettelibb, a kormányáttétel pedig rövidebb, ami biztosan nem árt majd a Jazznek. Természetesen kapható lesz hozzá néhány ma már elvárt vezetéssegítő rendszer is, mint a táblafelismerő, a sávelhagyás-figyelmeztető vagy az automatikus fényszóró, de az Euro NCAP által nagyra értékelt sebességkorlátozó és ráfutásos balesetre figyelmeztető elektronika is benne van az új Jazzben.
Magyarországon szeptembertől kapható, alapára 3,7 millió forint, de az automata (CVT) váltós, fullos, metálfényes Jazz is belefér az ötmillióba.