Egész kiforrott vázlatokat közölt a 2018-ra várt Audi Q6-ról a német Auto Motor und Sport. Az elektromos óriás-SUV tanulmányát Frankfurtban mutatják be.
Hetek múlva itt a Frankfurti Autószalon, lassan felpörög végre nyári tompultságából az autóipar. A szeptemberi show-n két érdekes SUV már egész biztosan lesz, a Jaguar első városi terepjárója mellett itt debütál ugyanis az Audi BMW X6 és Mercedes GLE Coupe direktkonkurenseinek látszó, valójában Tesla-rivális sportos Q7-ese, a Q6. Pontosabban annak tanulmánya. Ahogy a német szaklap vázlatszerkesztői elképzelték - a Q6 első sorban laposított formájával lógna ki a Q-szériából. Ez ideáig nem nagy tudomány, az igazán érdekes az lesz, hogyan fedik majd be az elektromos hajtás miatt haszontalanná lett óriási hűtőrácsot az orrán.
Hogy az óriás sportgép mennyire lesz reális veszély a két másik német prémiumra megtippelni sem lehet, tekintve, hogy egyelőre csak egy R8 e-Trontól örökölt elektromos hajtásról van szó. Ezek alapján mondjuk biztató, hogy ötszáz lóerő fölé mondják a teljesítményét, és négy másodperc alá a 0-100 sprintjét a két tonna fölötti tömeg ellenére is. A hosszmotoros MLB padlólemezre épülő Q6 egy óriási, 100 kWh-s akkumulátorcsomagot kap majd, ezzel állítólag 500 kilométeres hatótávolságra képes, valószínűsíthetően a csúcs-Q7-nél is jobb menetdinamikai képességekkel. Frankfurtban egyelőre C-BEV néven mutatják be, a visszajelzéseket értékelve jön majd a valódi Q6 2018-ban. Akkora talán már a Tesla Model X-e is a piacon lesz, szintén full elektromos hajtással. Az lesz még egy szép meccs.