Értesüléseink szerint Scania Citywide LF típusú busszal indult a DAKK tenderén a nyertes Andrew's Lízing Zrt. A második legjobb ajánlatot az Evobus Hungária adta be a Mercedes Conectóval. A tender végeredménye több szempontból is érdekes.
Egyrészt egyértelműnek tűnt a Mercedes sikere, amire a tenderkiírás is egyik részpontja is utal: 4. részszempont: a logisztikai többletköltség, mint értékelési szempont „nem” és értéke 100 pont, ha az ajánlat tárgyát képező autóbusz gyártmánya megegyezik az ajánlatkérő társaság 1.1.2015-i autóbusz flottájában legalább 20 db autóbuszéval. A részszempont értéke „nem” abban az esetben is, ha az ajánlat tárgyát képező autóbuszok gyártmánya nem egyezik meg az ajánlatkérő társaságok 1.1.2015-i autóbusz flottájában legalább 20 darab autóbusszal, de ajánlattevő az autóbusz diagnosztizálásához és javításhoz szükséges célszerszámokat ajánlatkérő (ajánlatkérő 100 %-os tulajdonában lévő, autóbusz javítással foglalkozó társaságának) részére az autóbuszok átadás-átvételétől térítésmentesen biztosítja, valamint ajánlattevő az ajánlatkérő (ajánlatkérő 100 %-os tulajdonában lévő, autóbusz javítással foglalkozó társaságának) munkavállalóit térítésmentesen oktatásban részesíti az autóbuszok átadás-átvételéig a dokumentációban meghatározott tematika szerint. A logisztikai többletköltség, mint értékelési szempont „igen” és értéke 1 pont, ha az ajánlat tárgyát képező autóbuszok gyártmánya nem egyezik meg az ajánlatkérő társaság 1.1.2015-i összesített autóbusz flottájában legalább 20 darab autóbuszéval, vagy ha ajánlattevő az autóbusz diagnosztizálásához és javításához szükséges célszerszámokat fentiek szerint nem biztosítja térítésmentesen az autóbusz átadás-átvételétől, valamint az oktatást fentiek szerint nem biztosítja az autóbusz átadás-átvételéig. A fentebbiből azt a következtetést vonták le sokan, hogy szinte biztos a csillagos márka győzelme, hiszen a DAKK flottájában, több Mercedes Conecto is dolgozik.
Másrészt pedig maga az 1,8 milliárdos lízinget adó cég az érdekes. A HVG szerint ugyanis: Az Andrew's Leasing Zrt. tulajdonosa az 1997. augusztus közepén alapított RECONTRA Ingatlanhasznosító és Üzemeltető Kft., amelynek alapítója és jelenlegi tulajdonosa Apáthy Endréné és Apáthy Zoltán Endre. Az teszi igazán érdekessé a HVG értesüléseit, hogy amíg az ország több részében is szenvednek az öreg buszokkal a közlekedési központok, és az elmúlt öt évben egy darab új buszt sem állíthattak forgalomba, addig a DAKK, csak az elmúlt másfél évben több mint hatvan kocsit tudott beszerezni az Andrew's lízingnek köszönhetően.
Habár a tender körül sok az aggályos részlet, az vitathatatlan, hogy a Volkswagen csoporthoz tartozó Scania alacsonypadlós autóbuszcsaládja a legszebb városi busz karosszériáját viseli. A 12 méter hosszú Citywide LF típusú autóbuszban a Scania sorhatos, hét literes, 280 lóerős, Euro VI-os dízel motorja dolgozik. Az ülések száma 24 és 31 között választható.
A DAKK új buszainak gyártása hamarosan megkezdődik a Scania lengyelországi Słupskban lévő autóbuszgyárában. Ha minden igaz, Szeged, Kecskemét és Békéscsaba, lakói, még ebben az évben, utazhatnak az új buszokkal.