A kémfotók és teaser-felvételek után hivatalosan is bemutatta a megújult Pajero Sportot a Mitsubishi. A japán márka terepjárója Thaiföldön készül, és a forgalmazást is ott kezdik meg. Később összesen kilencven országba szállítanak majd, de Európával nem igazán terveznek. Nem kapkodták el a modellváltást, ugyanis az előző generáció már hét éve szerepelt a kínálatban. Ez persze nem szokatlan tőlük: az L200-ast kilenc esztendő után váltották le.
Az új Pajero Sport orr-része komoly hasonlóságot mutat a Lada X-Rayjel, de ez egyébként az orosz márka vezetésének már korábban is feltűnt. Ha ettől a vitától eltekintve csak a tényekre szorítkozunk, azt láthatjuk, hogy viszonylag keskeny első lámpatesteket és jelentős mennyiségű krómot kapott a japánok terepjárója. A fényszóróba pedig ledes nappali menetfény is került.
Az autó oldalnézetből kicsit talán furcsának hat. A kerékjáratoknál sok az üres hely, az ablakok króm díszlécét pedig az autó faránál felfelé húzták. A hátsó lámpák a két évvel ezelőtt, a Genfi Autószalonon bemutatott GR-HEV tanulmányt idézik, és elkeskenyedve lenyúlnak egészen a lökhárítóig. A beltér túlnyomórészt az L200-aséval azonos.
A Pajero Sportba 2,4 literes MIVEC turbódízel motor került, méghozzá új fejlesztésű, nyolcgangos automata váltóval. Ennek pontos adatait egyelőre nem tették közzé, de a pickup-változatban két teljesítményszinttel elérhető. A gyengébbik 154 lóerős, csúcsnyomatéka 380 newtonméter, míg az erősebbik 181 lovas, nyomatéka pedig 430 Nm.
Az új Pajero Sportot Thaiföldön gyártják, és a forgalmazás is ott indulhat meg még idén ősszel. Kicsivel később Ausztráliába és több ázsiai országba is szállítják majd, aztán a Közel-Kelet, Afrika, Dél-Amerika és Oroszország is kaphat belőle. Azt egyelőre nem tudni, hogy Magyarországon – vagy akár Európa többi országában – tervezik-e árusítani.