Nem engedi versenybe a Nissan a tacskóját
Elkerülné a további leégéseket, ezért elhalasztja a folytatást a hosszútávú versenyzésben a Nissan. Tanultak Le Mans-ból, visszavonulnak fejleszteni.
Kevés elátkozottabb visszatérést ismer a sporttörténelem profi autógyártól, mint amilyen a Nissan idei Le Mans-projektje volt. Amit lehetett, elcseszték kezdve onnan, hogy egy eleve különutas konstrukciót csináltak meg rosszul, rohamtempóban. Ebből követezett, hogy egy elbukott törésteszt után nulla versenykilométerrel állították oda a Le Mans-i rajthoz a három GT-R LM Nismót. A katasztrofális szereplés innen már törvényszerű volt a frontmotoros, fronthajtásos tacskónak.
AZ FIA ide hosszútávú bajnokságából (WEC) még öt futam hátra van. Ebből marad ki a Nissan jelen állás szerint, miután önvizsgálatot tartottak, és belátták, ennek így nincs értelme. Ben Bowlby tehnikai igazgató nyilatkozatából úgy érződik, nem a sokat támadott alapkonstrukciót látják rossznak, a Le Mans-ban tapasztalatlanságból kijött hibákat javítanák. Ilyen volt az energiavisszacsatoló rendszeré, aminek hibája miatt a hétszáz lóerős elektromos rásegítés nélkül voltak kénytelenek menni a Le Mans-i táv nagy részén, és azt ígérik, keményen dolgoznak a szélcsatornában is.
Megbízhatóságban és versenytempóban egyszerre kéne óriási javulniuk, ha 2-3 éven belül oda akarnak érni a vetélytársakhoz. Utóbbi területen sok szakértő szerint kár erőlködniük, amíg nem állnak be más LMP1-esek sorába, és felejtik el a fronthajtást.