Nem a Volvo fejleszti az új műszaki alapokat, amelyek a V40 utódainak alapjai lesznek, hanem egy külső cég, a CEVT, amelyet a Volvo tulajdonosa, a kínai Geely alapított Göteborgban. A munkát az a Mats Fagerhag irányítja, aki korábban a Saab be nem fejezett Phoenix padlólemezének fejlesztését is vezette.
Eddig is egyértelmű volt, hogy a Volvónak szüksége lesz egy új platformra, amelyre legkisebb modelljeit építheti, hisz a V40 még Ford Focus alapú, de a Ford alkatrészek felhasználása hosszabb távon komoly korlátja lenne a továbbfejlesztésnek. Ráadásul az új padlólemezt a kínaiak is felhasználnák, amit a Ford nyilván nem engedélyezne. A meglepetés az, hogy a munka nem közvetlenül a Volvónál folyik majd, hanem alapítottak erre egy külön céget, amelynek formálisan nincs köze a Volvóhoz.
Ez persze afféle előrelátó üzleti trükk a Geely részéről. Ha a Volvo valami módon kikerülne az irányításuk alól, mondjuk eladnák, az új vállalkozás, a CEVT (China Euro Vehicle Technology) fejlesztései akkor is a birtokukban maradhatna. A nagy hír nem is ez, hanem hogy az a Mats Fagerhag vezeti a fejlesztéseket, aki az elmúlt évek egyik legelismertebb padlólemez-fejlesztő szakemberének számít. A modul-rendszerű platform ötletét, amelyre szinte bármilyen méretű autó építhető, korábban a Saabnál próbálta megvalósítani – ebből lett a Phoenix kódjelű platform, amely végül nem került gyártásba – most pedig a CEVT vezető mérnökeként futhat neki újra a feladatnak.
A CEVT által meghirdetett álláshelyek alapján úgy tűnik, az új moduláris padlólemezt eleve úgy tervezik, hogy hibrid és összkerék-hajtású autók alapjául is szolgálhasson. Azt is tudjuk, hogy nem csak méretben lesz rugalmas a platform, de úgy tervezik, hogy akár ugyanabba az autóba eltérő árú és minőségű alkatrészeket építhesenek be. Például első és a hátsó futóműből is kaphat ugyanaz az autó egyszerűbb, vagy komplikáltabb és igényesebb kivitelűt, anélkül, hogy a gyártósoron ehhez módosítani kellene.
Egy ilyen fejlesztés persze nem megy gyorsan: legalább három év kell hozzá, azaz 2018 vége előtt aligha találkozhatunk az új padlóra épített első Volvókkal, de az sem kizárt, hogy csak 2020-ra készülnek el a munkával. Ez persze a Volvo szempontjából nem probléma, hisz a 2012-ben bemutatott V40 az évtized végéig biztosan kihúzza. Ha viszont elkészül a platform, valószínűleg nem csak a Geely, de a Volvo is többféle típust készít majd az alapjaira – szabadidő-autót, és többféle személyautót is.