Úgy hallani, az Audi és a Porsche közös fejlesztése lesz a Volkswagen csoport következő motorcsaládja. A KoVoMo kódjelű V elrendezésű motorokat eleve feltöltősnek tervezik, és a cégcsoport hagyományaihoz híven moduláris felépítésűek lesznek.
Egyelőre háromféle változat bukkant fel a pletykákban: a hathengeres 3 literes, a nyolchengeres 4 literes, és a hathengeres csökkentett hengerűrtartalmú változata, 2,5 literrel. Ezekkel nagyjából az összes jelenleg használt, 2 liter feletti motor kiváltható a vállalaton belül, hisz a feltöltésnek köszönhetően a teljesítményük szinte tetszés szerint állítható be a 200 és 600 lóerő közti tartományban. Úgy tudjuk, a motorcsalád kizárólag benzines motorokból áll majd, és bár az első változatok hagyományos turbófeltöltővel készülnek majd, úgy alakítják ki a motorokat, hogy később alkalmasak legyenek elektromos feltöltővel való használatra is.
A legkisebb, 2,5 literes változatot állítólag elsősorban takarékosságra kihegyezett típusokba szánják, legalábbis erre utal, hogy a motor Atkinson-ciklust valósít meg, amely a teljesítmény csökkentése árán javít a motor hatásfokán. Az új motorcsalád erősebb tagjaival viszont az Audi és a Porsche luxusautóiban használt összes hat- és nyolchengerest cserélik le, sőt, megjelenhetnek a Bentley, a Lamborghini és a Volkswagen egyes autóiban is.