A Japánban már megvásárolható hidrogénhajtású Toyota Mirai Európában csak szeptembertől lesz kapható. Pár darab azonban már most megérkezett az angliai Bristolba.
A lehetséges vevőket visszatartó erők egyike a töltőállomás-rendszer kiépítetlensége. Nyugat-Eurpában vannak ilyen kutak, hiszen más márkáknak is voltak hasonló járműveik, melyeket közúton is teszteltek. A helyzet persze ott sem egyszerű, sokat kell még áldozni a töltőállomások és a szervizhálózat létrehozására. A másik probléma az autó borsos ára. A Japánban 15 millió forintnak megfelelő jenért megvehető Mirai-t Angliában nagyjából 60 000 fontért árulnák, ami 20 millió forintnál is több. Persze azt egyelőre nem tudni, hogy milyen állami támogatásokra számíthatnak a vásárlók, de ez az összeg még kedvezményekkel együtt sem lesz kevés.
A Toyota jelenlegi tervei szerint idén 700 példányt gyártana, jövőre 2000-et, 2017-ben pedig már 3000 darabot készítenének. A 2016-os év folyamán a japán cég a mostani tizenegy darab mellett további ötvenet szeretne Angliában eladni. Az autót hivatalosan Németországban és Dániában is forgalmazzák majd, feltehetően hasonló áron.
A Mirai hidrogénből és levegőből áramot és vizet állít elő. A folyamat végén vízgőz távozik a kipufogóból. A 135 lóerős rendszerteljesítmény elegendőnek tűnik a mindennapi használathoz, a hatótávolságot egy tankolással 480 km-re becslik. A csomagtartó nagyjából 360 literes, és több extra is elérhető lesz hozzá. Olyan tételek szerepelnek a listán, mint a LED-es fényszórók, a tolatókamera, a sávtartó asszisztens és a sávváltást segítő rendszer.
Magyarország távol áll attól, hogy bevezessék a Mirai-t, hiszen az infrastruktúra egyáltalán nincs kiépítve, és az egyelőre luxuscikknek számító üzemanyagcellás autót valószínűleg nem sokan vásárolnák meg hazánkban.