Az M4 GTS-t egyelőre tanulmánynak hívják, de rövidesen gyártásba kerül, várhatóan korlátozott példányszámban. Nyilvánvalóan ez lesz a legdrágább utcai BMW M4 változat, talán ezért is választották a bemutató helyszínéül a Pebble Beach Concours d'Elegance-t, a világ egyik legismertebb, klasszikus autókat felvonultató rendezvényét, ahol az utóbbi években egyre több autógyártó is kiállít.
A BMW tervezői láthatóan igyekeztek minél inkább kihangsúlyozni, hogy a GTS már majdnem versenyautó – a praktikus célokon túl ezért is került a motorház oldalára és a motorháztetőre nagyméretű kopoltyú, amely persze a hathengeres turbómotor hűtési viszonyait is javítja. Ezen felül terveztek a géphez új első lökhárítót nagyobb beömlőkkel és alsó légterelővel, amely állítólag jelentősen csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt nagyobb tempónál. A karbon motorháztetővel az autó tömegét is csökkentették valamelyest, ahogy a különlegesen könnyű felnikkel is.
A háromliteres hathengeres turbómotor teljesítményét vízbefecskendezéssel fokozták – bár hogy pontosan mennyivel, azt egyelőre nem tudni – amely a szívócsőben áramló levegő hűtése révén javítja tovább a motor töltését. Egyébként a töltőlevegő visszahűtését is egy viszonylag drága megoldással oldották meg: egy külön vízhűtő kört alkalmaznak erre a célra, külön vízpumpával.
A motor körüli sok hókuszpókusz alapján úgy gondoljuk, az M4 GTS akár lényegesen erősebb lehet, mint az alapkivitelű M4-es, annak 431 lóereje akár 500 lóerő fölé is emelkedhet a beavatkozások nyomán.