A Mercedes néhány nappal ezelőtt mutatta be a C osztály kupé változatát, amely kétségkívül elegáns lett. Nem sokat kellett azonban várni a sportos AMG-kivitelre sem. Mindkettőt a szeptemberi Frankfurti Autószalonon állítják majd ki.
Az AMG által kezelésbe vett C63 Coupéról először csak egy fotót tettek közzé a németek, amelyet nem sokkal később azonban újabb képek és adatok is követtek. A gyári tuningváltozat persze nagyon hasonlít a szériamodellre, annál azonban agresszívebb orr-részt kapott. Átfaragott lökhárító, első splitter és AMG-logóval ellátott hűtőrács árulkodik arról, hogy nem egy mezei C Coupéval van dolgunk. Hátul csomagtérajtó-szpojler, diffúzor és négy kipufogóvég is helyet kapott. A beltérben lapított aljú kormánykerék és sportülések várják a pilótát.
A motorháztető alatt az előzetes találgatásoknak megfelelő technika nyugszik. Az ikerturbós, négyliteres V8-as 476 lóerős teljesítmény és 650 newtonméteres csúcsnyomaték leadására képes, amelyet hétgangos AMG Speedshift MCT váltó továbbít. Így a 0-100 km/h-s sprint teljesítéséhez mindössze négy másodpercre van szükség, a végsebességet az elektronika 250 km/h-nál korlátozza. Ez az AMG Driver's Package megvásárlásával 290-re ugrik.
Ha valakinek mindez nem lenne elég, akkor a C63 S-t is választhatja, amelyben ugyanezt a V8-ast már 510 lóerőig húzták fel, a csúcsnyomatékot pedig 700 Nm-re növelték. Ez menettulajdonságokban kifejezve alig jelent észrevehető változást. A gyorsuláson egyetlen tizedet faragtak, a végsebesség változatlan maradt. A futóművet és a fékeket persze mindkét esetben a teljesítményhez igazították.
A C osztályos kupékat a szeptember 17-én kezdődő Frankfurti Autószalonon állítja ki a Mercedes. Akkor vélhetően még pontosabb és részletesebb információkat kapunk az alap- és AMG-s modellekről egyaránt.