Az indiai Tata-csoport stratégiai partnerségre lép az Uber utazásmegosztó céggel. Részleteket nem közöltek a vállalatok a szerdai bejelentéskor, de az ügyletet ismerő forrás szerint a Tata csaknem százmillió dollárt (27,9 milliárd forint) fektet az amerikai vállalatba.
A Tata Opportunities Fund nevű magántőke alap befektetésével az Uber India célja, hogy utolérje versenytársát, az Ola nevű utazásmegosztót. Az Uber India jelenleg napi 200 ezer utazást bonyolít átlagosan, míg a japán Softbank és az orosz DST Global által finanszírozott Ola mintegy 750 ezret, a napi egymilliós határt várhatóan még augusztusban lépi át. Az Uber India a következő 6-9 hónapban szeretné elérni a napi átlag egymillió utazást. Az Uber India elnöke, Amit Jain szerint India stratégiai piac az Uber számára, amely a jövőben egyre több városban, egyre több szolgáltatással lesz jelen. Az Uber jelenleg 18 indiai városban elérhető, amivel a helyszínek számában az Egyesült Államok után a második helyen áll az ázsiai ország.
A Financial Times üzleti napilap tudósítása szerint noha a Tata és az Uber nem közölt részleteket a megállapodásról, iparági szakértők úgy tudják, az Uber India egyik célja a platformját használó sofőrök számának gyors növelése lehet. Az Uber Indiának jelenleg 150 ezer sofőrje van, míg az Ola 200 ezer autóssal működik, és 2017-ig egymillióra szeretné növelni a számukat. Mivel Indiában kevés embernek van saját autója, az autóvásárlás finanszírozása lehet az egyik lehetséges megoldás a sofőrök számának növelésére. Ebben nyújthat segítséget a Tata.
A jelenleg mintegy 60 országban működő Uber piaci értékét 40 milliárd dollárra becsülik. Működését nehezíti, hogy számos országban vitába került a közlekedési hatóságokkal. Indiában is folyamatban vannak a tárgyalások a kormányzattal, valamint Delhi városának vezetésével egyes szabályozási kérdésekben, mint az utasbiztonság és az adózás.
Az indiai Tata-csoport, amely az acélgyártástól az élelmiszeriparig számos szektorban működik, nem szokatlan, hogy külföldi céggel kötnek partnerségi megállapodást. Az utóbbi években ilyen volt például a Starbucks kávézólánccal és a Singapore Airlines légitársasággal kiépített partnersége.