Késik a következő VW Phaeton
Bár a kínaiak az utóbbi néhány évben megmentették a Phaetont a csendes elmúlástól, azért még mindig ez a Volkswagen, sőt, talán az egész cégcsoport legkevésbé sikeres modellje. És úgy tűnik, most, hogy a típus szellemi atyja, Ferdinand Piech távozott a vállalat vezetéséből, eszerint is állnak hozzá.
A Phaeton az újkori autóipar egyik nagy bukása, amely a legendák szerint a Mercedes A osztályra válaszul, egyfajta dacos büszkeségből született. Ferdinind Piech, a cégcsoport vezetője a állítólag azt mondta, ha a stuttgartiak betörnek a VW vadáészterületére, akkor viszonozza a szívességet, és riválist állít az S osztálynak, és tartotta a szavát. A legenda alighanem azért maradt fenn, mert jobb magyarázat nincs is a típus létezésére. Mindig szinte eladhatatlan volt – tavaly például 4000 példányt gyártottak – és belső ellenfele volt az Audi A8-asnak, amelynél a Phaeton ráadásul a kis sorozatú gyártás miatt drágább is, annak ellenére, hogy nehezebb, hisz a karosszéria alapanyaga acél, és nem alumínium.
Sokan arra számítottak, hogy miután Piech távozott a felügyelőbizottság éléről, a Phaeton utódjának tervezését azonnal leállítják, de nem ez történt. Ennek sokféle oka lehet – akár az is, hogy Piech még mindig a cégcsoport egyik nagy részvényese – de úgy néz ki, az egykori főnök kedvencével még mindig óvatos a vezetés. Egyelőre annyi szivárgott ki, hogy a gyártás beindítását és a bemutatót elhalasztották, azért, hogy csökkenthessék a típus gyártásának költségeit.
Ez azonban magában hordozza annak a lehetőségét is, hogy végül inkább lenyelik a fejlesztésköltségét, és soha nem kezdik meg a gyártást. Hosszabb távon valószínűleg ez lenne az olcsóbb megoldás, legalábbis ha abból a pletykából indulunk ki, amely szerint a VW csoport eddig minden egyes legyártott Phaetonon 28 ezer eurót, közel kilencmillió forintot veszített.