Magánemberek számára aligha lesz vonzó a kismotoros Superb, de a taxisok és a céges flották nyilván felkapják a fejüket a 3,7 literes fogyasztási adatra. Mert a Superb Greenline a gyári adatok szerint ennyivel is elmehet száz kilométert.
Ehhez a fogyasztási adathoz persze be kellett vetni az összes megfizethető fogyasztáscsökkentő trükköt. A legfontosabb, hogy 1,6 literes 120 lóerős TDI motor kerül a nagy Škoda orrába, de emellett használnak fékenergia-visszanyerést, stop-start rendszert, hosszúra áttételezett hatfokozatú manuális váltót és persze kis ellenállású gumiabroncsokat. Emellett a légbeömlő nyílások benövesztésével és az autó aljának teljesebb beburkolásával csökkentették a légellenállást is, a szedán formatényezője 0,263, a kombié 0,275 lett a beavatkozás révén.
A Superb Greenline az alacsony fogyasztással együtt kisautós szén-dioxid-kibocsátást is ígér – a 95 g/km egy ekkora autótól kivételes eredmény – ami elsősorban a VW csoport számára lényeges, hisz így könnyebben tarthatják a flotta-kibocsátási normát.
Amennyire tudni lehet, ez lesz az idei Frankfurti Autószalon egyik központi Škoda újdonsága.