Négyturbós motorszörnyön dolgozik a BMW?
A BMW eddig is a turbószaporítás élharcosa volt: övék az első háromturbós feltöltőrendszer, amelyet az M550d hathengeres dízelén használnak, és amely 381 lóerő és 740 Nm elérését teszi lehetővé. Ehhez képest már nem is tűnik akkora ugrásnak egy negyedik turbó, és a négyszáz lóerő feletti csúcsteljesítmény.
Úgy hallani, az új motor a 750d típusban mutatkozik majd be a jövő évben, és 408 lóerős lesz, 800 Nm maximális nyomatékkal. Ám később az összes 50d modell ugyanezt a motort kaphatja meg, persze a hozzá illesztett nyolcfokozatú ZF automata váltóval együtt. Azt pontosan nem tudjuk, hogy mi indokolja egy negyedik feltöltő beépítését, de van egy olyan érzésünk, hogy ebből is presztízskérdés lesz előbb vagy utóbb, és hamar elérjük majd, hogy hengerenként egy feltöltő nélkül mit sem ér majd egy komolyabb luxus-dízel.
Úgy hallani, az új motort már csak összkerék-hajtással kínálja majd a BMW, ami ekkora teljesítménynél és nyomatéknál érthető is: valószínű, hogy a kipörgésgátlót kikapcsolvamég összkerék-hajtással is képes lenne megcsúsztatni az összes kereket, és talán nem csak kisebb tempó mellett.