A Honda Japánban és Európában sem aratott nagy sikert a Civic előző generációjával – sem a négyajtóssal, sem az ötajtóssal – ezért a következő generáció teljesen más karakterű autó lett. A kémfotókon a négyajtós látható, de hasonló stílusban készül a kupé és a csapott hátú is.
Ami elsőre feltűnik, hogy a Civicnek megpróbáltak vonzó formát kölcsönözni. Míg a korábbi generációk inkább célszerűnek tűntek hosszú tengelytávjukkal és rövid orrukkal, itt mintha az Acura tervezőit kérték volta kölcsön: a tizedik generációt látványos, kupészerű tetővonal és markáns orr-rész jellemzi. Pedig az első és hátsó túlnyúlás alapján akár azonosak is lehetnének a műszaki alapok – ennyit számít, ha hagyják, hogy a tervezők néhány ötletét hagyják eljutni a megvalósulásig.
Az új Civic másik újdonsága a turbós benzinmotor lesz: a Honda 1,5 literes négyhengeres turbómotorja a korábban használt 1,6 és 1,8 literes szívómotorokat váltja fel. Először várhatóan Észak-Amerikában, a típus legerősebb piacán mutatják be a képeken látható szedánt és a kupét, amely helyben is készül, a csapott hátú három- és ötajtós pedig, amelyet Nagy-Britanniában készítenek majd, jövőre várható.