2015.09.14. 13:42

A megszokott torzításokat ugyan tartalmazzák ezek a rajzok is – például arányaiban biztosan nem lesznek ekkora kerekek a sorozatgyártmányon, és az övvonal is alacsonyabban húzódik – de a fontos részletek jó eséllyel már a helyükön láthatók.

Úgy tűnik, a Volkswagen tervezői most kevésbé egységesítik az autók arculatát, mint az előző generációknál, legalábbis a Tiguan orrán nem ugyanaz a séma ismétlődik, mint az aktuális Golf vagy Passat esetében, ez a fajta változatosság pedig kellemes meglepetés a VW részéről. Itt erőteljes vízszintes vonalak adják meg az autó karakterét, amelyek még a lámpákban is folytatódnak, az orr-rész alsó részén pedig a ma már szinte közhelyes trapéz-légbeömlő egy változatát láthatjuk. És ami igazán meglepő, még a hátsó lámpák formája sem olyan sematikus, mint eddig – talán ez a Tiguan könnyebben felismerhető lesz hátulról, mint az elődje.

A Tiguannak persze nem a forma az egyetlen fontos újdonsága. A VW ezt is átültette a szabvány MQB padlólemezre, akár korábban a Golfot és az Audi A3-ast, ami állítólag nagyjából 80 kilogramm megtakarítással jár a hasonló tömegű motorral hajtott változatok esetében. Úgy tudjuk, a csúcsváltozat ezúttal dízelmotort kap, a Passatban bemutatott kétturbós, 240 lóerős kétliteres kerül a legerősebb kivitelbe.

A bemutatót a Frankfurti Autószalonon tartják, de valószínű, hogy már a VW ma esti Group Night rendezvényén leleplezik a cégcsoport többi újdonságával együtt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.