Bár igyekeztek komoly felhajtást generálni az új Q30 körül, azt már a korábbi előzetesek alapján sejteni lehetett, hogy a korábbi Q30 és QX30 tanulmányokhoz nagyon hasonlít majd a sorozatgyártmány. Az Infiniti nem is okozott csalódást: a végleges autó csak részleteiben tér el a koncepcióktól, a formaterven viszont már nem változtattak érdemben.
Érdekes, hogy bár ez a változat a kevésbé terepjárós fazonú – később lesz QX30, nagyobb hasmagassággal és több fényezetlen műanyaggal – ez is határozottan magas építésűnek tűnik, amit a Mercedestől átvett fronthajtású MRA padlólemez nem indokol. A forma inkább szokatlan, mint szép de legalább jellegzetes az autó oldalán végighullámzó, hátul összefutó élekkel. Az viszont nehezen érthető, hogy miért volt szükség a Mercedes alapokra, hisz a Q30 fazonra eléggé hasonlít a Nissan Qashqaihoz, azaz alighanem házon belül is megoldhatták volna a padlólemez-kérdést.
Az A osztályhoz viszonyítva egyébként az egyik különbség, hogy az Infinitiben valamivel nagyobb a csomagtér – 340 helyett 364 liternyi helyet sikerült kialakítani, ami azonban még mindig legfeljebb átlagos érték a kompaktok között. A motorválaszték is ismerős lehet, a közös Renault-Mercedes palettáról válogathattak a japánok is. A benzines alapmotorok 1,6 literes turbós négyhengeresek, 122 és 156 lóerővel, a dízelváltozatokba pedig 1,5 literes 109 lóerős, vagy 2,2 literes 170 lóerős motorok kerülnek – az előbbi a Renault, az utóbbi a Mercedes fejlesztése. A legerősebb változatba kétliteres, 211 lóerős turbómotor kerül, hatfokozatú manuális vagy hétsebességes dupla kuplungos váltóval.
A Q30-tól azt várják a Renault-Nissan luxusmárkájánál, hogy Európában is felkerülnek vele az autóipari térképre, ám az egyelőre nem világos, hogy mivel tudnának kitűnni a tömegből az egyre zsúfoltabb luxus-kompakt piacon. Mindenesetre egyes országokban már az idén megkezdik a Q30 forgalmazását, bár a teljes európai bevezetés csak jövőre várható.