A Tesla vitte sikerre az elektromos sportszedán koncepcióját, de lassan a nagyobb gyártók is elkészülnek hasonló járműveikkel. A Porsche egy erősen átdolgozott, villanymotoros Panamerát mutatott be, amely talán fel is vehetné a versenyt a Model S-szel, feltégve ha eljutnak vele a gyártásig.
A Mission E-nek nevezett négyajtós a légbeömlőkből előkandikáló LED-es fényszóróival, még simább vonalaival és erőteljes sárvédőszélesítéseivel olyan, mintha a közeljövő előhírnöke lenne, mégis felismerhetők benne a Panamera vonásai. Azon sem csodálkoznánk, ha a négyajtós Porschét később hasonlóképp alakítanák át, hisz a forma telitalálat: egyszerre agresszív és elegáns az aktuális Panamera kissé ügyetlen, púpos megjelenése nélkül. Az egymással szemben nyíló oldalajtókat persze lehet, hogy elhagyják út közben, de a Mission E már a formája alapján is érdekesnek tűnik.
Pedig a lényeg belül van: az autót tisztán elektromos hajtáslánc mozgatja: a két villanymotor összesen 600 lóerő leadására képes, és mind a négy kereket hajtja. Így a tanulmány a gyáriak szerint 3,5 másodperc alatt elérheti a százas tempót, 12 másodperc alatt a 200-at, és a Nürurgringen 8 perc alatti időt lehetne vele menni a szimulációk szerint. A hajtáslánc 800 voltos feszültségen üzemel, és a beépített akkumulátorokkal a maximális hatótávja állítólag 500 km körül van. Ennél is lényegesebb azonban, hogy 400 voltos gyorstöltővel a kapacitás 80%-áig mintegy 15 perc alatt tölthető fel az akkucsomag, emellett kábel nélküli, induktív töltőről is felveheti az autó az energiát.
Az autó belsejét is igyekeztek jövőbemutatóan kialakítani a Porsche tervezői. A műszerfalon néhány érintésérzékeny OLED kijelzővel irányítható szinte minden, csak az irányváltó kar, a kormány és a két pedál maradt a hagyományos kezelőszervek közül. Ráadásul az egyik ilyen kijelző, amely a műszerfal függőleges felületén vonul végén, holografilkus, így a különböző alrendszerek – így a klíma, a navigáció és a hifi – kezelőszervei a térbeliség illúzióját keltve jelennek meg rajta.
Arról egyelőre nem beszéltek, hogy tervezik-e egy hasonló típus sorozatgyártását, de a Tesla körüli hírverést ismerve nem csodálkoznánk rajta. Az viszont szinte biztos, hogy a Mission E részletmegoldásaival találkozunk a jövő Porschéiban, ha nem is feltétlenül így, egyetlen autóban.